زنده اندیشان

جستجوهای داغ گوگل را با طعم بینگ بخوانید !

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۸۸، ۰۸:۴۷ ب.ظ

جستجوهای داغ گوگل را با طعم بینگ بخوانید !




بی‌شک این روزها گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی است. سادگی، دقت و سرعت فوق‌العاده بالای گوگل کمر هر رقیبی را می‌شکند. شکل زیر سهم هر کدام از موتورهای جستجو را در ارجاع به وبلاگم نشان می‌دهد که پادشاهی بلامنازع گوگل را نشان می‌دهد.

http://www.streem.us/assets/picture204431.jpg

بینگ، محصول جنجالی مایکروسافت اگر چه هنوز راه زیادی را برای گوگل شدن دارد ولی با نوآوری‌های خاص خودش چون مسابقه عکاسی حیرت‌انگیزش قصد پیمودن راه‌ها در یک شب را دارد.
ترندی بینگ مسلما یکی از این ابزارهای خاص و بسیار کاربردی است.

داستان از جایی شروع می‌شود که گوگل شروع می‌کند به بررسی جستجوهایی که در یک روز می‌شود و می‌تواند از این اطلاعات برای به دست آوردن اطلاعات خاص مورد نیاز مشتریانش استفاده کند.
سرویس‌هایی مانند گوگل و الکسا از این راه درآمدهای شگرفی به دست می‌آورند. یک بخش از این اطلاعات را گوگل در سرویسی به اسم Hot Trends  ارائه می‌دهد. این سرویس از زیرشاخه‌های بسیار پرطرفدار Google Trends است که به معرفی داغ‌ترین آمار هر روز گوگل می‌پردازد.

http://www.google.com/intl/en/images/logos/trends_logo.gifدر هات ترندز در هر ساعت، عبارتی را که سریع‌ترین رشد جستجو را داراست می‌بینید. توجه داشته باشید که این اصلا به این معنا نیست که شما عبارتی را که بیشترین جستجو را داشته است را می‌بینید.
در حقیقت خارق‌العاده بودن کار همین‌جاست. شما می‌توانید عباراتی را ببینید که در یک ساعت اخیر توجه بیشتری به آنها جلب شده است! این عبارات حتما عبارات خاصی است و برای وبلاگنویسان و روزنامه‌نگاران به عنوان سوژه داغ مطرح می‌شود.

برای مثال لیست زیر داغ‌ترین عبارات در یک ساعت اخیر است:

1. michelle wie blog
2. si vis pacem para bellum
3. crop circles 2009
4. rachel ray show
5. cheronda guyton picture
6. yale student suspect
7. crop circles google earth
8. coral gables senior high
9. america s got talent 2009 finals
10. whitney houston interview with oprah

حالا علاقه‌مندان بینگ نقش ماری در آستین را بازی کردند و از امکانات خود گوگل به نفع رقیب استفاده کردند! در سرویس trendy!bing شما می‌توانید داغ‌ترین عبارات جستجو شده در گوگل را در حالی ببینید که نتایج جستجویی را از بینگ به شما نشان می‌دهد!

http://www.streem.us/assets/picture204433.jpg

جذابیت نتایج داغ گوگل به قدری بالاست که کاربران بسیاری به دنبال اطلاعات جدید درباره آنها هستند و اگر بینگ بتواند نتایج خوبی را در زمینه‌ای که در گوگل داغ شده است به نمایش گذارد برد زیبایی را کسب کرده است.

میان‌نوشت: شما نمی‌توانید سرویس trendy!bing را ببینید؟ دلیلش مربوط به بسته بودن بعضی سرویسهای گوگل در ایران است. برای استفاده از این سرویس باید از ابزارهایی استفاده کنید که IP شما را به IP خارج از ایران تبدیل کند مانند پروکســی‌ها

من برای این که تستی داشته باشم شروع کردم به بررسی داغ‌ترین عبارت یک ساعت اخیر: michelle wie blog

http://www.aroundhawaii.com/assets/articles/2008/05/1298/images/22-MichelleWie.jpg

مسلما با میشله وی آشنایی دارید. ستاره نوظهور و البته زیباروی دنیای گلف این روزها بسیار در مرکز اخبار قرار دارد. دنیای گلف آنقدر مورد توجه هست که غول جذاب بانوان جهان ( قد این بازیکن کره‌ای-آمریکایی 185 سانتی‌متر است ) هم از این اخبار نصیبی ببرد. نام میشله وی زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که تایم او را به عنوان یکی از 100 انسانی که جهان را شکل می‌دهند در سال 2006 معرفی کرد.

http://img.timeinc.net/time/daily/2006/0605/heroes/wie0508.jpg

می‌توانید در هات‌ترندز گوگل رشد خیره‌کننده جستجو درباره او را مشاهده کنید:

http://www.streem.us/assets/picture204432.jpg

گوگل در بخش اخبار به شدت از بینگ جلوتر است به طوری که هنوز بینگ خبری در این مورد پیدا نکرده بود که گوگل لیستی از اخبار جدید را درباره وی در اختیار ما گذاشت.
بخش بلاگ سرچ بینگ که رسما تعطیل است اما در زمینه جستجو در نت هر دو در یک سطح بودند.
اما عامل برتری trendy!bing بی‌شک در بخش جستجوی عکس و ویدئو است. هات‌ترندز اصلا چنین بخش‌هایی ندارد اما trendy!bing گویی قصد دارد یک مجموعه کامل از اطلاعات را در یک سطح گرد هم آورد. رقابت این دو مسلما به سود کاربران خواهد بود.

  • Hot Trends یا  trendy!bing؟
    شخصا برای پیدا کردن اخبار و اطلاعات trendy!bing را به هات‌ترندز ترجیح می‌دهم. اطلاعات داغ معمولا اطلاعات ناشناخته‌ای هستند. برای همین بهتر است وقتی سرچ می‌کنید با عکس و ویدئو در جمع‌آوری اطلاعات یاری بشوید. از سادگی و جمع‌ و جوری هات ترندز هم نمی‌شود غافل شد. سرعت و سهولت کار با هات‌ترندز بهتر از ترندی بینگ است. به نظرم این شما هستید که باید به این سوال پاسخ بدهید. داغ‌ها را کجا ببینیم؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی