زنده اندیشان

سفر به سواحل رویایی نینگالو !

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۸، ۰۶:۰۳ ب.ظ




سفر به سواحل رویایی نینگالو !

سواحل رویایی و زیبای نینگالو در فاصله چند ده متری از دیواره مرجانی غرب استرالیا واقع شده و در پشت تپه های ماسه ای پنهان هستند. در آب های سواحل نینگلو می توان به وفور کوسه وال های غول پیکر اما بی آزار را مشاهده و در کنار آنها شنا کرد. در عین حال دیواره مرجانی زیستگاه بسیار غنی انواع گونه های ابزیان بوده و محیطی فوق العاده و منحصربفردبرای اکو توریسم است. همچنین در کنار این حیات دریایی می توان در فاصله اندکی کانگوروها را در نزدیکی خود مشاهده کرد. علی رغم وجود هتل های راحت در سواحل نینگالو بسیاری از توریست ها ترجیح می دهند در زیر چادرها و در کنار ساحل ایام تعطیلات خود را سپری کنند البته نه به دلیل صرفه جویی درهزینه ها بلکه برای استفاده هرچه بیشتر از طبیعت بی نظیر این سواحل رویایی. اولیویه گرونوالد عکس روزنامه فیگارو چاپ پاریس به سوحل نینگالو سفر کرده و مجموعه عکس هایی از این سفر فراموش نشدنی را با خود به ارمغان آورده است.


تصویر دیدنی یک سفره ماهی گونه پاستناگ که ماسه ها و آب را زیر و رو کرده و برای یافتن طعمه در عمق کمتر از یک متری به ساحل نینگالو نزدیک شده است.

منظره جالب ساحل پارادایز در نینگالو که دیواره بزرگ مرجانی به خوبی مرز بین ساحل و آب های عمیق اقیانوس را مشخص می کند.

تصویر تماشایی یک کوسه وال غول پیکر اما بی خطرکه فقط از پلانگتون ها و سایر موجودات ریز تغذیه کرده و غواصی که به آسودگی در آب های سواحل نینگالو در کنار این جانور شنا می کند.

در سواحل نینگالو ، کانگوروها را می توان در گروه های انبوه به ویژه در هنگام فرا رسیدن شب که برای تغزیه از جلبک ها به ساحل نزدیک می شوند ، مشاهده کرد.

منظره زیبای ساحل گاسکوین در سواحل نینگالو که به دلیل وجود دیواره مرجانی آب های آن مانند یک استخر بدون موج است. در این ساحل اقامتگاه های لوکس و راحتی برای توریست ها احداث شده و آنها می توانند با قایق های بادبانی به گشت و گذار در طول دیواره مرجانی بپردازند.

تصویر یک لاک پشت سبز که در میان مرجان ها به خوبی استتار شده و تنها باله هایش قابل تشخیص هستند. سواحل نینگالو به دلیل دیواره مرجانی دارای یک محیط زیست غنی دریایی است.

بسیاری از توریست ها ترجیح می دهند در هنگام سفربه سواحل نینگالو خود را در اتاق های لوکس هتل ها محصور نکرده و در زیر چادر و در کنار این طبیعت زیبا اقامت کنند.

سوار شدن بر کایاک و پیمودن طول سواحل نینگالو و دیواره مرجانی از تفریحات مورد علاقه توریست ها است.

منظره زیبای غروب آفتاب در ساحل مونکز هید در سواحل نینگالو.

منظره بدیع و فراموش نکردنی آسمان سواحل نینگالو در هنگام شب که کهکشان راه شیری آسمان غرب استرالیا را روشن می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۹/۱۶
محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی