زنده اندیشان

چگونه زندگی من گذشت، بدون دیدن و یاد گرفتن

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۱۰ ق.ظ

چگونه زندگی من گذشت، بدون دیدن و یاد گرفتن

وبلاگ میزگردنقل قولی از پابلو نرودا

چگونه زندگی من گذشت، بدون دیدن و یاد گرفتن...

این دست‌ها را چرا به من دادند؟ چه فایده‌ای داشته‌اند؟

چرا گرد نیاوردم نی‌های جوان را از نیزار

آن هنگام که سبز بودند.

آن دسته‌های نرم را نچیدم

تا بخشکند

تا آن‌ها را به هم ببافم

در بافه‌هایی زرین

و به آن دامنه زرد بکوبم

تا جارویی بسازم برای روفتن کوره راه

راهی که چنین ادامه دارد...

چگونه زندگی من گذشت

بدون دیدن، یاد گرفتن

بدون گردآوردن و به هم آمیختن نخستین چیزها؟

برای حاشا کردن، بسی دیر است

من وقت داشتم

اما دست نداشتم.

پس چگونه بزرگی را نشانه می‌گیرم

اگر هرگز نتوانسته‌ام جارویی بسازم

حتی یک جارو، حتی یکی...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۱۳
محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی