زنده اندیشان

زنجیر عشق (غیر از خدا هیچکس)

شنبه, ۶ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۵۹ ب.ظ

زنجیر عشق (غیر از خدا هیچکس)

 در یک بعد از ظهر سرد و برفی وقتی داشت از سرکار به خانه برمیگشت ، سر راه زن مسنی را دید که ماشینش خراب شده و ترسان توی برف ایستاده بود. اون زن برای او دست تکان داد تا شاید متوقف شود.  و کمکش کند

پیاده شد و خودشو معرفی کرد. اسمیت هستم اومدم کمکتون کنم.

زن گفت صدها ماشین از جلوی من رد شدند ولی کسی نایستاد، این واقعا" لطف شماست.

وقتی که او لاستیک رو عوض کرد و درب صندوق عقب رو بست و آماده رفتن شد, زن پرسید: "چقدر باید بپردازم؟

سری تکان داد و به زن چنین گفت: شما هیچ بدهی به من ندارید. من هم در این چنین شرایطی بوده­ام و روزی یک نفر هم به من کمک کرد، همینطور که من به شما کمک کردم.

اگر تو واقعا" می خواهی که بدهیت رو به من بپردازی، باید این کار رو بکنی. نگذار زنجیر عشق به تو ختم بشه!

پس خداحافظی کرد رفت. زن هم سوار ماشین شد و به راه افتاد در مسیر خود که داشت می­رفت  کافه کوچکی رو دید و رفت داخل تا چیزی بخوره و بعد هم راهشو ادامه بده، ولی نتونست بی توجه از لبخند شیرین زن پیشخدمتی بگذره که می بایست هشت ماهه باردار باشه و از خستگی روی پا بند نبود. او داستان زندگی پیشخدمت رو نمی دانست، و احتمالا" هیچ گاه هم نمیخواست بفهمد. وقتی که پیشخدمت رفت تا بقیه صد دلار رو بیاره، زن از در بیرون رفته بود، درحالیکه بر روی دستمال سفره یادداشتی رو باقی گذاشته بود. وقتی پیشخدمت نوشته زن رو می­خوند اشک در چشمانش جمع شده بود .

در یادداشت چنین نوشته بود: شما هیچ بدهی به من ندارید.

من هم در این چنین شرایطی بوده ام. و روزی یکنفر هم به من کمک کرد، همونطور که من به شما کمک کردم. اگر تو واقعا" می خواهی که بدهیت رو به من بپردازی، باید این کار رو بکنی. نگذار زنجیر عشق به تو ختم بشه!

همان شب وقتی زن پیشخدمت از سرکار به خونه رفت در حالیکه به اون پول و یادداشت زن فکر می کرد به شوهرش گفت: دوستت دارم اسمیت همه چیز داره درست میشه..." دوستت دارم اسمیت

به دیگران کمک کنیم بلاخره یک جا یکی به ما کمک میکنه و قول بدیم که نگذاریم هیچ وقت زنجیر عشق به ما ختم بشه

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۰۶
محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی