زنده اندیشان

خواستن توانستن است

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰۷:۲۳ ب.ظ
جمعه شانزدهم فروردین 1387
 

نظرتان راجع به این جمله چیست؟

(( خواستن توانستن است ))

 

این جمله یکی از زیباترین جملاتی است که میتوان در زمینه موفقیت استفاده کرد ولی مشکلی که بارها ما با ان برخورد می کنیم این است که درست است که ما همگی امکانات خوب ، اتومبیل خوب ، زندگی راحت و مرفه و شغل خوب را میخواهیم اما چرا اکثرا به آن دسترسی نداشته و فقط تعداد اندکی به آرزوهای خود دست خواهند یافت یکی از پاسخهای نابجا و غیر واقعی این است که: ((منابع کم هستند و ما بسیار و به خاطر همین است که خوشیها و خوبیها و کامروائیها به همه ما نمیرسند)) در حالیکه خداوند بزرگ برای بشر نعمات خود را نامحدود خلق کرده و به همین نسبت نعمات در دنیای مادی نیز نامحدود است. در دوران دبیرستان در کتابهای درسی ما آمده بود که منابع نفت تا حدود سال 2000 به پایان میرسند در حالیکه اکنون که سال 2008 است هر روز خبر از کشف منابع جدید نفتی با تکنولوژیهای جدید میشود.

از مطلب دور نشویم . چنانچه هدفی برای ما مطلوب است باید بدانیم که رسیدن به هر هدفی نیاز به انجام اقداماتی دارد و چنانچه ان اقدامات انجام نشود ما نخواهیم توانست به هدف خود برسیم مثل اینکه به خودمان بگوئیم من میخواهم دکتر شوم . اگر تا صد سال دیگر برای دکتر شدن دعا کنم و برای آن سعی و تلاش ( بمنظور مطالعات مورد نیاز برای این رشته) نداشته باشم هرگز نمیتوانم دکتر شوم .

لطیفه ای در این مورد وجود دارد که میگوید بنده خدایی به ضریح امام زاده ای چنگ انداخته بود و گریه و زاری میکرد که خدایا به من یک پسربده و اگر ندهی من از اینجا پا نمی شوم در نهایت خداوند که از سادگی او دلش به تنگ آمده بود به او اعلام کرد باشد لااقل پاشو برو زن بگیر تا من به تو یک پسر بدهم.

اگر تا صد سال دیگر آرزو داشته باشیم که فلان اتومبیل را داشته باشیم تا زمانیکه برنامه دقیق و عملی برای تهیه مبلغ مشخص پولیکه برای خرید آن اتومبیل مورد نیاز است نداشته باشیم نخواهیم توانست آن اتومبیل را بخریم و شاید با سعی و تلاش کمتر اتومبیلی مدل پائین تر را بخریم .

 پس خواستن به تنهایی نمیتواند به معنای رسیدن به مطلب دلخواه باشد بلکه بمعنای شروع راه بوده و موارد دیگری مانند همت و پشتکار و اقدام عملی است که ما را در رسیدن به هدف یاری میکند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۱۱/۲۷
محمدرضا امین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی